Trainingen

Bij MeggaFit in Goes hanteren wij de CrossFit Methode. Bij ons kunt u niet alleen terecht voor Cross Fitness, maar ook voor Bootcamp in Goes ben je bij ons aan het juiste adres. Megga Fit is een ideaal alternatief voor een Fitness school in Goes. Wij bieden trainingen op maat aan en persoonlijk advies, zodat u echt geen personal trainer nodig hebt. Bent u op zoek naar een goede leerschool en de juiste motivatie op het gebied van; Cross Fitness, Crossfit, Bootcamp & Fitness? Ga dan naar meggafit.nl!
Bij MeggaFit in Goes hanteren wij de CrossFit Methode. Bij ons kunt u niet alleen terecht voor Cross Fitness, maar ook voor Bootcamp in Goes ben je bij ons aan het juiste adres. Megga Fit is een ideaal alternatief voor een Fitness school in Goes. Wij bieden trainingen op maat aan en persoonlijk advies, zodat u echt geen personal trainer nodig hebt. Bent u op zoek naar een goede leerschool en de juiste motivatie op het gebied van; Cross Fitness, Crossfit, Bootcamp & Fitness? Ga dan naar meggafit.nl!

Deze les is opgezet voor de beginners ofwel beginnende sporter bij Megga Fit. In 6 weken tijd leer je alle basis oefeningen die je met verschillende variaties tegenkomt tijdens onze lessen. We richten ons op het aanleren van alle oefeningen en technieken en jouw houding en uitvoering hierbij. De les bestaat uit een warming up, een deel techniek en uitvoering, een korte workout met daarin de geoefende technieken en we eindigen met een goede cooling down. Je kunt op ieder moment instromen, het is een voortdurend doorlopende routine. We raden je aan deze te volgen wanneer je nog geen of weinig ervaring hebt met functioneel trainen.

De circuit training is een interval training die geschikt is voor iedere doelgroep. We werken tijdens dit uur met 8 tot 12 verschillende oefeningen die een aantal rondes aan bod komen met kleine pauzes tussendoor. Geen enkele circuit training is hetzelfde, onze trainers zorgen voor voldoende afwisseling. De focus ligt op kracht, conditie, behendigheid, coördinatie en vetverbranding. Alle oefeningen zijn volledig aanpasbaar op verschillende sportniveaus. Daag jezelf uit jouw niveau te verbeteren en grenzen te verleggen!

M.O.D. staat voor Megga Of the Day, dit is een training gebaseerd op de CrossFit methode. De M.O.D. is een training waarbij kracht, conditie, snelheid en doorzettingsvermogen worden getest. De training moet binnen een zo snel mogelijke tijd doorlopen worden of er moeten zoveel mogelijk rondes (en reps) binnen een bepaalde tijd behaald worden. De kern van de training duurt hierdoor gemiddeld tussen de 15 en 40 minuten, binnen deze tijd zul je continu intensief bezig zijn. Door wekelijks de resultaten bij te houden, kun je zien wat je progressie is over een bepaalde periode. In tegenstelling tot een Fitness ruimtes, maken wij hierbij geen gebruik van apparaten, maar zullen we onder andere gebruik maken van kettlebells en andere voorwerpen waarmee je de oefeningen zult uitvoeren. Hiermee zorgen we ervoor dat we de functionele bewegingen zullen stimuleren, zodat je er met de dagelijkse bezigheden wat aan hebt!

* de Metcon is een vorm van de M.O.D. waarbij oefeningen op basis van eigen lichaamsgewicht centraal staan, er wordt bij deze M.O.D. niet gewerkt met zware gewichten.

Bootcamp is een leuke manier om fit te worden. Als groep ben je lekker bezig met het verbeteren van je conditie, kracht, fitheid en souplesse. De instructeur zorgt iedere les weer voor een fris uitdagend uur buiten trainen. Hierbij wordt regelmatig gebruik gemaakt van verschillende attributen, zoals autobanden en houten balken. Ook een stukje hardlopen komt hier vaak bij kijken, gecombineerd met het uitvoeren van functionele oefeningen. Wij bootcampen het hele jaar door, ongeacht het seizoen of de weersomstandigheden. Fun en resultaat staan voorop!

Wil jij graag meedoen aan een Obstacle Run, maar heb je nog niet veel ervaring met het te lijf gaan van obstakels? Ben je al wel ervaren, maar kun je geen genoeg krijgen van het uitdagen van jezelf? Meld je dan aan voor onze Obstacle Training! Met 1000 m2 aan tuin met verschillende grote en kleine obstakels met verschillende moeilijkheidsgraden zijn er tal van mogelijkheden. Onze instructeurs zorgen iedere week weer voor verschillende lessen.

Wil jij klaargestoomd worden voor defensie of zoek jij nog een fysieke en mentale uitdaging naast het reguliere sporten? Dan is deze les er één voor jou! Onder leiding van oud-marinier Rico train je tijdens dit uur in een groep verschillende onderdelen, denk naast reguliere bootcamponderdelen bijvoorbeeld aan kaart- en kompaslezen, samenwerken, EHBO/ZHKH en andere aspecten die bij defensie komen kijken!

Heb jij behoefte aan een Personal Trainer? Wil je 1 op 1 werken aan je doelen met een Megga Fit instructeur? Ook dit kan bij Megga Fit, wij bieden namelijk Personal Trainingen aan! Of je nu wilt afvallen of aankomen, kracht op wilt bouwen, conditie verbeteren of je technieken wilt verbeteren. Wij zullen je door middel van training, voeding, begeleiding en motivatie helpen om deze doelen te bereiken.  

 

Wat je doel ook is, wij zullen ervoor zorgen dat we dit doel samen gaan bereiken. Hiervoor gaan we op zoek naar bewegingsvormen die bij jou passen. Én die je ook nog eens leuk vindt, want alleen als je plezier hebt in het sporten, kun je gemakkelijker je doelen bereiken. Wij zullen je tijdens je oefening niet alleen stimuleren om het onderste uit de kan te halen, maar we geven je ook graag advies over gezonde voeding of voeding die je nodig hebt om je doel te bereiken. Een gezonde leefstijl is meer dan alleen bewegen!

 

Ook bij onze andere trainingen, bootcamps en CrossFit trainingen zullen wij iedereen persoonlijk advies geven, zodat jij elke week je grenzen kunt verleggen en verbaasd zult zijn waar je lichaam toe in staat is! In tegenstelling tot vele Fitness scholen in Goes, zullen wij zorgdragen aan het feit dat je je op het gemak voelt en je eigen doelstellingen kunt bepalen. Wij zorgen ervoor dat we de lessen erg afwisselend maken, zodat je niet elke keer hetzelfde blijft doen. Zo wordt de uitdaging leuker en blijf je elke week weer gemotiveerd om je doel te behalen!

 

 

KRACHTTRAINING

 

Minstens zo belangrijk als techniektraining, maar vaak toch vergeten of overgeslagen. Tijdens deze krachttraining ligt de focus op verschillende belangrijke spiergroepen en word je begeleid door een ervaren instructeur.

 

 

Bij MeggaFit in Goes is het mogelijk om trainingen op maat aan te vragen. We zullen voor jouw sportclub of bedrijf een intensieve, maar doelgerichte, training opstellen om zo goed te beginnen aan het nieuwe voetbalseizoen of om juist te zorgen voor teambuilding! De mogelijkheden zijn eindeloos en met jullie eventuele wensen maken wij een leuk, uitdagend, samenhangend en krachtige training. Dit kan uiteraard op locatie of uiteraard bij ons!

 

Of het nu een bootcamp is, een CrossFit uitdaging of toch iets anders? Stuur ons een mailtje en vraag naar de mogelijkheden! 

 

 

 

Tijdens deze Practice training werken we extra aan jouw techniek die je weer kunt gebruiken tijdens de andere lessen. We oefenen in dit uur het gewichtheffen.

 

 

 

Heb jij nog geen ervaring met gewichtheffen, maar zou je wel graag willen starten of ben je benieuwd of het iets voor jou is? In deze 6-wekelijkse cursus maak jij kennis met de basis en stomen wij je klaar voor onze Practice Training Weightlifting! De grote voordelen van gewichtheffen: – Verbeteren van je dagelijkse houding – Versterken van je botten – Verbeteren van je balansgevoel – Voorkomen van blessures – Ontwikkelen van spiermassa – Maar vooral: snel resultaat boeken en genieten van het liften van die stang!

 

 

 

Tijdens deze Practice training werken we extra aan jouw techniek die je weer kunt gebruiken tijdens de andere lessen. We oefenen tijdens dit uur met gymnastische techniek.

 

 

 

Tijdens dit kwartier werken we aan onze mobiliteit. We behandelen verschillende manieren van stretchen om jouw lichaam zo soepel mogelijk te houden. Hierbij maken we bijvoorbeeld gebruik van de foamroller en triggerpointbal.

 

 

 

Tijdens deze 30 minuten durende training werken we gezamenlijk aan het versterken van het belangrijkste deel van je lichaam, de buik- en (de vaak vergeten) rugspieren. Deze spieren zorgen ervoor dat je vooruit gaat in het uitvoeren van de oefeningen tijdens lessen, maar hiervan heb je ook in dagelijks leven volop profijt. Een goede aanvulling naast reguliere lessen of bijvoorbeeld naast het uitvoeren van een andere sport.

 

 

 

Tijdens deze Competition Training bereiden wij je voor op eventuele CrossFit-wedstrijde door middel van onder andere krachttraining, oefenworkouts en tips omtrent voeding en training.

 

 

HARDLOPEN BEGINNERS 

 

– Heb je moeite met hardlopen en wil je beter uit de voeten kunnen tijdens obstacle runs of bootcamps? 

– Wil je graag alleen gaan hardlopen, maar heb je nog wat begeleiding nodig om dit op te bouwen? 

Geef je dan snel op, er is maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar! 
Ervaren marathonloopster Esther leert je techniek en conditie opbouwen in een kleine groep zodat er persoonlijke aandacht is voor iedereen. Met een combinatie van intervaltrainingen en basis hardlooptraining zul je na deze 12 weken naar verwachting tot 30 minuten zonder onderbreking kunnen hardlopen!

 

 

Gevorderde hardlopers zijn van harte welkom bij onze interval training. Tijdens dit uur wisselen we regelmatig van snelheid. Door het versnellen went jouw lichaam steeds meer aan een hoger tempo en kun je dit tempo op termijn steeds langer vast houden. Een gezellige groepsles waarbij het verbeteren van jouw looptempo en -techniek voorop staan!